طراحي سايت سايتكد
ساخت سايت | طراحي اپليكيشن

بازاريابي پنهان: پيام‌هايي كه فقط ذهن مي‌شنود!

شايد شما هم از آن دسته افرادي باشيد كه از اسم بازاريابي بدتان مي‌آيد و با شنيدن آن چهره‌تان درهم مي‌شود. عجيب نيست، خيلي‌ها با شما هم‌نظرند! چون همه از قديم اين ذهنيت را دارند كه بازارياب كسي است كه شما را گير مي‌آورد تا بنشيند از كالاي خودش تعريف كند و در آخر با تعريف و تمجيدهايش گولتان بزند تا جنسش را به شما بفروشد.

اما ديگر زمانه عوض شده! تبليغات اينقدر حرفه‌اي و زيرپوستي شده كه گاهي خودتان هم نمي‌فهميد كه چه شد كه به فلان برند علاقه‌مند شديد، يا اصلاً چرا فلان مارك را خريديد.

امروز مي‌خواهيم سراغ مرموزترين و مخفي‌ترين نوع بازاريابي به‌نام «بازاريابي پنهان» برويم و پرده از رازهايي برداريم كه شايد روزي ذهن شما را هم به بازي گرفته باشند.

بازاريابي پنهان چيست؟
بيشتر تكنيك‌هاي تبليغاتي، مستقيم هستند يعني تبليغ به شما نشان داده مي‌شود و شما با آگاهي كامل آن را تماشا مي‌كنيد! حالا اينكه بخريد يا نخريد مهم نيست، بازاريابي انجام شده است.

اما گاهي اوقات داستان به اين واضحي اتفاق نمي‌افتد.

در بازاريابي پنهان يك برند بدون آن كه شما متوجه شويد، پيام بازاريابي مد نظرش را به ضمير ناخودآگاه شما ميفرستد، بدون اينكه اصلاً از اين پيام خبر داشته باشيد يا اصلاً متوجه شويد اين يك تبليغ است.

اين پيام‌هاي پنهان مرزهاي آگاهي انسان را رد مي‌كند و بدون اينكه او متوجه بشود، بر رفتارش اثر مي‌گذارد. چگونه؟

با يك موزيك آرام كه در پس‌زمينه پخش مي‌شود يا عطري ملايم يا حتي رفتار آدم‌هايي كه دوروبر ما هستند. همين قدر نامحسوس و دور از انتظار!

مثلاً بعضي اوقات ممكن است بعد از خريد از خود پرسيده باشيد، من چرا آن كالا را خريدم؟ ما هميشه براي اين سوال يك جواب منطقي پيدا مي‌كنيم ولي اين جواب، هميشه جواب اصلي نيست! شايد شما خيلي نامحسوس پيام بازاريابي فروشندگان را دريافت كرده‌ايد.

بگذاريد اول ببينيم منشاء اين پيام‌ها كجا بوده و جرقه اين ماجراي مرموز از كجا زده شد!

بازاريابي پنهان چگونه به وجود آمد؟
داستان پيام‌هاي پنهان بازاريابي و دردسرهاي آن به بيش 60 سال پيش بر مي‌گردد! آقاي جيمز ويكاري، روانشناس و محقق بازاريابي، براي اولين بار جسورانه از پيام‌هاي پنهان حرف زد. ويكاري گفت آزمايشي انجام داده كه ثابت مي‌كند برندها مي‌توانند با پيام‌هاي پنهان، ذهن افراد را كنترل كنند. يعني مخاطب اراده‌اي در برابر اين پيام‌ها ندارد، پس آن‌ها مي‌توانند خيلي ساده پيامشان را در ناخوداگاه ذهن مخاطبان ثبت كنند.

تحقيق آقاي ويكاري به اين شكل بود كه مخاطبان داخل سينما، بدون آنكه روحشان خبر داشته باشد، در معرض بازاريابي پنهان قرار مي‌گرفتند. به اين شكل كه در طول فيلم يك پيام چشمك‌زن با مضمون: «گرسنه‌اي؟ پاپ كرن بخور و كوكاكولا بنوش» نشان داده شده است؛ بدون هيچ چيز اضافه ديگر. ولي بينندگان به اين پيام آگاه نبودند و آن را نمي‌ديدند! حتماً تعجب كرديد و با خود گفتيد چطور همچين چيزي ممكن است؟

ذهن خودآگاه انسان قادر است تصاويري كه بيشتر از 13 ميلي ‌ثانيه پخش شوند را درك كند در حالي كه اين پيام‌ها هر چند دقيقه به مدت 10 ميلي ثانيه نمايش داده مي‌شدند! بنابراين فقط ذهن ناخودآگاه مي‌تواند تمامي اين فريم‌ها را ثبت و ضبط كند.

جيمز ادعا كرد اين آزمايش را بر روي حدود 45000 نفر از افرادي كه به سينما آمده بودند انجام داده است و با اين پيام‌هاي مخفي، فروش پاپ كرن 18.1 درصد و فروش كوكاكولا 57 درصد افزايش يافته است.

تحقيقات ويكاري در بازاريابي پنهانبعد از پخش اين خبر موجي از نگراني و استرس بين مردم پخش شد. خب معلوم است ديگر، آن‌ها دوست نداشتند مغزشان توسط برندها كنترل شود! روزنامه‌ها و مجلات هم كه دنبال اينجور خبرهاي عجيب و غريبند، به معركه دامن زدند!

اينقدر همه چيز بهم ريخت كه ويكاري بعد از 5 سال اعتراف كرد كه دروغ گفته و نتيجه تحقيقاتش همه فيك بوده است (😐)! با اين وجود نگراني مردم در رابطه با تبليغات پنهان فرضي هيچ‌وقت از بين نرفت!

تحقيقات ادامه داشت!
مسئله تبليغات پنهان مثل خوره به جان محققان افتاده بود و هركس در گوشه و كنار اين ماجرا را آزمايش مي‌كرد.

استارت آپ چيست؟حتما بخوانيد: استارت آپ چيست؟
چندين بار در مراكز و دانشگاه‌ها آزمايش‌هاي مختلفي انجام شد، اما هيچكدام نتايج معني‌داري نداشت و چندان موثر نبود كه بخواهد دوباره سر و صدا راه بيندازد!

آزمايش تبليغات پنهان توسط BBC
يكي از اين تحقيقات را bbc انجام داد. در اين آزمايش كه 98 داوطلب در آن شركت كرده بودند، اثر پيام‌هاي پنهان بر روي ذهن افراد تست شد. چيزي شبيه به تحقيق جيمز ويكاري، اما اين بار با اما و اگرهاي بيشتر!

در تحقيقات هلندي‌ها گفته شده بود كه پيام‌هاي پنهان براي يك مارك نوشيدني تنها زماني موثر است كه افراد تشنه باشند و نوشيدني بخواهند! بنابراين زماني كه داوطلبان به محل آزمايش رسيدند به آن‌ها بيسكوئيت خشك (احتمالاً همان چيزي شبيه ساقه طلايي خودمان 😊) داده شد تا تشنه شوند.

داوطلبان به دو گروه تقسيم شدند براي گروه اول يك كليپ سه دقيقه‌اي پخش شد كه كلمه ليپتون هر 5 ثانيه به مدت 10 ميلي ثانيه فلش زده ميشد.

گروه دوم همان كليپ را بدون اين فلش‌ها مشاهده كردند. بعد از اتمام فيلم آن‌ها امكان اين را داشتند كه براي رفع تشنگي، بين آب و ليپتون يكي را انتخاب كنند! انتخاب اين افراد به اين صورت بود:

گروه اول (كه ليپتون به آن‌ها نشان داده شده بود): 54% ليپتون و 47% آب انتخاب كردند!
گروه دوم (كليپ بدون كلمه ليپتون): 61% ليپتون و 39% درصد آب را انتخاب كردند!
همانطور كه مي‌بينيد هيچ اثري مبني بر تأثير پيام‌هاي پنهان در اين تحقيق پيدا نشد.

درست است كه كلي تحقيق و آزمايش انجام شد و تمام فرضيه‌هاي ويكاري را رد كرد ولي هيچكدام نتوانستند اين تصور را كه تبليغات مخفي مي‌تواند بر ذهن مردم اثر بگذارد، رد كند.

براي همين همچنان از اين داستان دست بردار نبودند! بگذاريد سراغ يك تحقيق ديگر هم برويم تا بعد ديگري از اين مسئله انتزاعي را برايمان روشن كند.

آزمايش: نوشيدني آلماني يا فرانسوي؟
در سال 1999 آدريان نورث و همكارانش تحقيقي روي مشتريان يك فروشگاه انجام دادند تا تأثير موسيقي بر رفتار مصرف كننده را بررسي كنند!

آن‌ها مي‌خواستند بدانند نوع موسيقي چه تأثيري در انتخاب نوع نوشيدني توسط افراد دارد. در اين فروشگاه دو نوع مشروبات الكلي آلماني و فرانسوي وجود داشت! بنابراين در بعضي روزها آهنگ آلماني و بعضي روزها آهنگ فرانسوي پخش مي‌شد!

مشتري‌ها بدون اينكه از چيزي مطلع باشند وارد فروشگاه ميشدند، در حالي كه موسيقي در حال پخش بود! وقتي به قفسه نوشيدني‌ها مي‌رسيدند، بايد از بين دو نوع نوشيدني با قيمت و مزه يكسان يكي را انتخاب مي‌كرند، آلماني يا فرانسوي!

فكر مي‌كنيد نتيجه چه بود؟

در روزهايي كه موزيك آلماني پخش شده بود، مردم اغلب افراد تصميم گرفته بودند نوشيدني آلماني بخرند! اما با پخش موزيك فرانسوي افراد خريد نوشيدني فرانسوي را ترجيح داده بودند!

تحقيقات پيام‌هاي مخفيجالب‌تر اينكه وقتي بعد از خريد، با مشتريان مصاحبه كردند و از آن‌ها پرسيده بودند، آيا موسيقي پس‌زمينه تأثيري در انتخاب آن‌ها داشته، فقط 6 نفر از 44 نفر گفتند كه شايد مؤثر بوده و بقيه اصلاً از تأثير موسيقي بي‌خبر بودند و حتي توجهي به آهنگ نكرده بودند.

همانطور كه ديديد، نتيجه بعضي از تحقيقات مثبت بود و بعضي منفي، بنابراين هيچكس تأثير پيام‌ها و تبليغات مخفي را رد يا تاييد نمي‌كرد و همچنان توسط برخي از برندها استفاده مي‌شدند!

آيا هنوز از بازاريابي مخفي استفاده مي‌شود؟
اين روزها ديگر مثل سابق بازاريابي خيلي پنهان و مخوف نيست كه مثل آن فلش‌هاي چشمك ‌زن به ناخودآگاه شما وارد شوند و تصميم شما را عوض كنند! شايد هم مي‌شوند، خدا داند! 😈 اما بازاريابي پنهان همچنان براي تبليغات و انتقال پيام‌ها استفاده مي‌شود.

ريچ اسنيپت چيست و چرا بايد به آن اهميت داد؟حتما بخوانيد: ريچ اسنيپت چيست و چرا بايد به آن اهميت داد؟
اجازه بدهيد يك بار ديگر تعريف بازاريابي مخفيانه را با هم مرور كنيم:

بازاريابي مخفيانه يك روش بازاريابي است كه محصولي را به‌طور نامحسوس و غير مستقيم براي افراد تبليغ مي‌كنند، بدون اينكه آن‌ها متوجه تبليغاتي بودن آن شوند. با اين كار ذهن مخاطب را به سمت برند خود و دوست داشتن محصولشان هدايت مي‌كنند.

بسياري از مردم بازاريابي پنهان را روشي غيراخلاقي مي‌دانند و معتقدند كه با اين كار مردم را فريب مي‌دهند. ولي خيلي از شركت‌ها امكان تبليغات مستقيم را ندارند يا نمي‌خواهند با تبليغات مستقيم براي مخاطبان آزاردهنده باشند! بعضي‌ها هم معتقدند كه تبليغات غيرمستقيم تاثيرگذاري بيشتري دارد و با اين كار مستقيم به قلب هدف مي‌زنند.

اما بياييد ببينيم شركت‎‌ها از چه روش‌هايي براي انتقال پيام‌هاي مخفي خود استفاده مي‌كنند.

روش‌هاي مختلف بازاريابي پنهان
روش‌هاي مختلفي براي انتقال پيام‌هاي مخفي بازاريابي وجود دارد؛ مثل استفاده از افراد مشهور، رسانه‌هاي جعلي، بحث‌هاي و جنجال‌هاي فيك راجع به يك محصول يا برند، جايگذاري پيام‌هاي مخفي در لوگو و پوسترهاي شركت، حضور غير مستقيم در رسانه و مكان‌هاي پربيننده و... كه در ادامه تك تك آن‌ها را معرفي مي‌كنيم!

1. استفاده از افراد مشهور
بازيگران يا افراد مشهوري كه از لباس‌ها و محصولات يك برند خاص استفاده مي‌كنند، غيرمستقيم در حال تبليغ يك برند هستند. شايد آن‌ها درباره آن محصولات حرفي نزنند ولي محبوبيت آن فرد باعث مي‌شود كه ناخودآگاه افراد از آن‌ها الگو بگيرند و در خاطرشان ثبت شود.

اما نوع جالب‌تراين روش، استفاده از بازيگران مخفي است كه سوني اريكسون اولين بار براي گوشي دوربين‌دار خود انجام داد. قصۀ توريست‌هاي تقلبي سوني را شنيديد؟

سوني اريكسون (ماجراي توريست‌هاي قلابي)
در سال 2002 سوني اريكسون اولين شركتي بود كه تلفن همراهي با دوربين ديجيتال وارد بازار كرد! سوني ميخواست راهي پيدا كند تا گوشي جديد خود را با مقياس بزرگ به دنيا معرفي كند؛ براي همين يكي از بهترين نمونه‌هاي ديجيتال ماركتينگ و بازاريابي پنهان در تاريخ را استفاده كرد!

در تبليغ مخفي سوني 60 بازيگر معروف در 10 شهر بزرگ به عنوان توريست از مردم ميخواستند كه در مقابل مكان‌هاي گردشگري نيويورك از آن‌ها عكس بگيرند! بعد به‌جاي دادن دوربين به افراد، گوشي دوربين‌دار جديد سوني را به آن‌ها مي‌دادند. افراد متعجب به دوربين جديد نگاه مي‌كردند و بازيگران هم با شوق و ذوق از ويژگي‌هاي گوشي جديد براي رهگذران تعرفي مي‌كرذند و نحوه كار با دوربين گوشي را به آن‌ها آموزش مي‌دادند.

هدف اين كمپين اين بود كه مردم در مورد تجربه بي‌نظير خود با يك دوربين جديد و خلاقانه با همديگر صحبت كنند و يك بازاريابي دهان به دهان براي محصول جديد ايجاد شود. اين كمپين باعث شد كه گوشي جديد به يكي از پرفروش‌ترين گوشي‌هاي سال در چندين كشور تبديل شود.

2. رسانه‌هاي مخفي
در بعضي از رسانه‌ها، وبلاگ‌ها و طراحي سايت‌ ها مي‌بينيد كه افراد از تجربيات خود و كارهاي روزمره‌شان حرف مي‌زنند و شما هيچ نشاني از تبليغات و بازاريابي در آن نمي‌بينيد؛ ولي شما در واقع خيلي نامحسوس داريد كلي پيام مخفي دريافت مي‌كنيد و در معرض بازاريابي پنهان هستيد! در واقع ناخوداگاه شما پيام‌هاي مخفي را ثبت و ضبط مي‌كند! مثال زير را ببينيد:

رسانه مخفي وال مارت (Wall-Mart)
سال 2006 دو نفر به نام جيم و لورا وبلاگي ساخته بودند كه تجربيات مثبت و شگفت‌انگيز خود را هنگام بازديد از وال مارت‌هاي ايالت‌هاي مختلف در آن منتشر مي‌كردند!

ماجراجويي اين زوج حسابي پرطرفدار بود و مردم داستان‌هاي آنان را دنبال مي‌كردند، بدون اينكه بدانند كه تجربيات مثبت اين زوج يك تبليغ مخفي و موثر است. بعد از مدتي معلوم شد كه اين زوج از طرف وال مارت حمايت مالي مي‌شده‌اند!

بازاريابي مخفي وال مارت

3. جنجال‌هاي جعلي
بيشتر اوقات (نه هميشه) بحث و گفتگوهاي دروغين، شايعات و جنجال‌هايي كه در مورد يك شركت يا برند انجام مي‎شود، روش ديگر بازاريابي مخفي براي شهرت يا يادآوري مجدد يك برند است. در اين روش يك شايعه يا بحث راجع به محصول راه مي‌افتد و در فضاي مجازي وايرال مي‌شود. در حالي كه همه در رسانه‌ها و فضاي مجازي در حال بحث هستند، بازاريابان اين شركت عقب نشسته‌اند و از دور در حال تماشاي جادوي تبليغاتند!

اصول مقدماتي سئوحتما بخوانيد: اصول مقدماتي سئو
از اين دست بحث‌ها در نمونه‌هاي ايراني هم زياد ديده مي‌شود و برندها هم بدشان نمي‌آيد كه ذهن خودآگاه انسان قادر است، تصاويري كه بيشتر از 13 ميلي ‌ثانيه پخش شوند را درك كند بي‌هزينه در بين اين بحث‌ها محصول جديدي در حال معرفي است، مثل كاري كه استارباكس در سال 2015 انجام داد:

جنجال ليوان‌هاي استارباكس (Starbucks)
در سال 2015، استارباكس مجموعه ماگ‌هاي جديد خود را براي كريسمس همان سال رونمايي كرد! يك ماگ ساده قرمز كه طرح خاصي نداشت!

ليوان‌هاي جديد استارباكس موجي از انتقادات و حتي تعريف و تمجيدها را به وجود آورد. سرانجام مشخص شد كه هيچكس از اين ليوان‌ها متنفر نيست و همه داشتند از آن استفاده مي‌كردند؛ با اين وايرال شدن‌ها همه از محصولات جديد استارباكس هم مطلع شده بودند و فروشش به شدت افزايش يافت.

بازاريابي پنهان استارباكس

4.پيام‌هاي مخفي در تبليغات و لوگو
بازاريابي و تبليغات پنهان براي بعضي از برندها مثل دخانيات كه ممنوعيت تبليغ دارند، اهميت ويژه‌اي دارد؛ چون مي‌توانند پيام خود را مخفيانه به مخاطب برسانند و به‌خاطر محدوديت‌ها نه اخلالي در كارشان ايجاد شود و نه فراموش شوند!

اما جداي از بحث ممنوعيت، پيام‌هاي مخفي جذابيت خاصي براي برندها دارند، چون مي‌توانند روايتگر داستان و انتقال احساس به مشتري باشند! در ادامه چند نمونه از پيام‌هاي مخفي را در لوگو و تبليغات شركت‌ها بخوانيد.

مارلبرو (Marlboro) و فراري
پيام‌هاي پنهان در تبليغات دخانيات زياد به چشم مي‌خورد. مثلاْ سيگار مارلبرو براي تبليغات مسابقات محبوب فرمول يك را انتخاب مي‌كرد و روي خودروهايي كه همه به آن‌ها خيره مي‌شدند، نامش را حك كرده بود! اما بعد از مدتي قوانيني به وجود آمد كه تبليغات اين نوع محصولات را ممنوع كرد.

به دليل اين محدوديت‌ها، تمام مارك‌هاي دخانيات از خودروها حذف شد؛ بنابراين از آن به بعد مجبور شدند كمي زير پوستي‌تر خودشان را در معرض ديد افراد قرار دهند.

مارلبرو خيلي هوشندانه روي خودروها طرح يك باركد كشيد كه بسته سيگار را شبيه‌سازي مي‌كرد و از اين طريق پيام پنهان خود را به مخاطب مي‌رساند.

بازاريابي پنهان مارلبرو
آمازون (Amazon)
خيالتان راحت باشد كه آمازون موقع فروش محصولاتش هيچ تبليغات پنهاني نمي‌كند؛ اما لوگوي اين سايت و طراحي اپليكيشن بزرگ يك پيام پنهان در خودش دارد كه شايد تا الان متوجه آن نشده باشيد. آرم آمازون شامل يك فلش است كه زير 4 حرف اول آن قرار دارد و حرف A را به حرف Z متصل مي‌كند.

تئوري‌هاي پيام‌هاي مخفي مي‌گويند كه با اين كار مي‌خواهند به مشتري بگويند كه در اين فروشگاه هر نوع محصولي از شير مرغ تا جان آدميزاد يا به قول آن‌ها از A تا Z پيدا مي‌شود.

پيام مخفي آمازون

كل‌كل كوكاكولا و پپسي
اين مثال خيلي هم مخفي نيست ولي عمق پيامي كه اين دو شركت مي‌خواستند منتقل كنند رنگ و بوي بازاريابي پنهان به خود گرفته است.

رقابت و كل‌كل‌هاي بين كوكاكولا و پپسي در دنيا مشهور است و در تبليغاتشان هم به وفور ديده مي‌شود؛ اما اين كمپين كمي متفاوت‌تر از قبلي‌ها اجرا شد. او عكس سمت چپ را منتشر كرده و گفته كه براي شما آرزوي يك هالوين ترسناك را داريم! پپسي در اين تبليغ لباس كوكاكولا را به تن كرده تا اين وسط شوخي‌اي هم با برند رقيب كرده باشد؛ ولي خب در حال انتقال پيامي غيرمستقيم به مخاطبان هم هست.

عكس‌العمل كوكاكولا خيلي بهتر و جالب‌تر بود چون از داستان واقعي قهرمانان استفاه كرد. كوكاكولا دقيقاً همان عكس را به عنوان جوابيه منتشر كرد (تصوير سمت راست) با اين پيام كه همه دوست دارند يك قهرمان باشند.

هدف تان از ساخت سايت چيست؟حتما بخوانيد: هدف تان از راه اندازي سايت چيست؟
خلاصه كه اين پيام‌ها باعث مي‌شود احساسي نسبت به اين برندها در شما ايجاد شود، بدون اينكه كسي توضيح اضافه‌اي به شما بدهد.

تبيلغات مخفي كوكاكولا

5.حضور محصول به عنوان سياهي لشگر!
شايد كسي كه در حال تماشاي يك فيلم سينمايي است، در نگاه اول نتواند تبليغات پنهان يك فيلم را تشخيص دهد، ولي با دقت بيشتر مي‎شود نشاني از شركت‌ها و برندها را در هر برنامه‌اي پيدا كرد.

مثلاً فرض كنيد در يك سكانس فيلم، خانواده نشسته و در حال خوردن قهوه هستند و راجع به مصاحبه شغلي پسر خانواده حرف مي‌زنند! شما غرق در فيلم هستيد و نمي‌دانيد كه روي ميز يك قهوه معروف وجود دارد كه از بسته‌بندي‌اش قابل شناسايي است!

يخچال آشپزخانه سامسونگ است و بازيگر معروف كتاني معروف آديداس را پوشيده‌است! شما ستاره‌هاي فيلم را مي‌بينيد نه تبليغات را، اما ستاره‌هاي فيلم همان برندها هستند كه همزمان پيامشان را به شما مي‌رسانند.

سامسونگ و مراسم اسكار 2014
هميشه تبليغات پنهان يك تصوير پنهان شده در بنر يا يا يك پيام رمزي كار گذاشته شده در لوگو يا تصوير نيست! گاهي يك محصول يا برند در صحنه يا در پس‌زمينه حضور دارد، بدون اينكه خيلي مشهود باشند يا حرفي از آن زده شود. اين تبليغات زماني اتفاق مي‌افتد كه يك محصول خاص در يك برنامه تلويزيوني يا فيلم مكرراً نمايش داده مي‌شود.

در فيلم‌هاي خودمان هم زياد ديديم كه برند خاصي در سكانسي از فيلم استفاده مي‌شود يا فقط آنجا حضور دارد بدون اينكه بخواهد جلب توجه كند!

سامسونگ از اين مرحله يك قدم جلوتر رفت. در جشن اسكار 2014 بعد از سلفي مشهور آلن ديجنرس استقبال خوبي از برند سامسونگ شد. درست است كه سامسونگ حامي جهاني جوايز اسكار بود ولي گفته بود كه در اين سلفي هيچ نقشي نداشته و اين سلفي بدون برنامه‌ريزي از چهره‌هاي معروف گرفته شده است (البته ما كه باور نكرديم). الان با خودتان مي‌گوييد اين سلفي چه ربطي به سامسونگ دارد؟ هيچ! اين عكس پرطرفدار از بهترين بازيگران با گوشي سامسونگ گرفته شد.

بازاريابي پنهان سامسونگ

فدكس نجات بخش (FedEX)
فيلم دورافتاده (CAST AWAY) را ديديد؟ اين فيلم درباره يك كارمند پست شركت فدكس است كه بر اثر سقوط هواپيمايش، ۴ سال در يك جزيره متروك زنداني مي‌شود! ويژگي‌هاي فدكس در اين فيلم بسيار پررنگ است؛

هم اينكه بسته‌هاي پستي باعث مي‌شد اين بازيگر به زندگي خود ادامه دهد و هم نامه‌اي كه سرانجام مسير زندگي‌اش را عوض مي‌كند، همه به حضور برند فدكس مزين شده بودند!

اما پيام مخفي اين شركت چيزي غير از اين‌ها بود كه با داستان فيلم به بيننده منتقل مي‌شد: «چه باران باشد چه طوفان و چه در جزيره متروك باشيد، باز هم فدكس خدماتش را ارائه مي‌دهد».

بازاريابي پنهان فدكس

عيان يا مخفي؟
ديديد كه بازاريابي مخفي همچنان به شيوه‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود و همه حاوي پيام‌هاي مخفي و مهمي هستند كه قرار است از برند به مشتري منتقل شود. احساسات و تاثيراتي كه اين پيام‌ها ايجاد مي‌كنند ناخودآگاه موجب افزايش محبويت و فروش برند مي‌شود.

مطمئن باشيد كه اين نوع از بازاريابي به همان دلايلي كه در مقدمه گفتيم، هر روز بيشتر از روز قبل محبوب مي‌شود!

به نظر شما بازاريابي پنهان مي‌تواند به اندازه بازاريابي رايج تاثيرگذار باشد؟ نظرتان را در كامنت‌ها برايمان بنويسيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۵:۳۱ ] [ sitecode ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 3
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی